Geertruidskerk geeft kerk één nacht uit handen aan vijf jongeren

Geertruidenberg, 11 oktober 2017  – Om ook bij jongeren ruchtbaarheid te geven aan Open Kerken Brabant op 26 november is er in samenwerking  met WOW in historie een actie opgezet: De Geertruidskerk in Geertruidenberg geeft de kerk voor één nacht uit handen aan vijf jongeren. Ze mogen er ontdekken en dwalen, maar krijgen ook geschiedenis en legendes te horen, EN moeten meedenken over de toekomst van het kerkgebouw, en kerken in het algemeen. Een lekker ontbijtje wordt gesponsord door Bed & Breakfast Inn de Vijf Sinnen.

Paul Koedijk, beheerder Geertruidskerk: “De Geertruidskerk in Geertruidenberg heeft door de eeuwen heen heel wat meegemaakt – van Elisabethvloed, twisten en verval , tot WOII. Maar de kerk mag een actievere plaats in de samenleving krijgen. Zo zijn wij sinds kort al een trouwlocatie, maar er zijn tal van meer mogelijkheden te verzinnen om de deuren van deze majestueuze kerk open te kunnen houden.  Wij willen jongeren daar graag over mee laten denken en hopen dat jongeren meer gevoel zouden krijgen bij wat onze voorouders ons hebben nagelaten. “

Open Kerken Brabant en WOW in historie willen met de actie jongeren betrekken bij het culturele belang van kerken, en de toenemende leegstand problematiek. De actie is bedoeld voor jongeren van 16-30 jaar en ze maken kans om te overnachten in de Geertruidskerk als ze de actie op hun Facebook delen en Open Kerken Brabant taggen: @openkerkenbrabant

Bekijk het filmpje hier en deel om te winnen, of om de actie te helpen verspreiden.

Actievoorwaarden

• Deelnemers moeten beschikbaar zijn om in de nacht van 3 op 4 november in de Geertruidskerk te overnachten. Je wordt verwacht  om 19 uur. Er is een klein avondprogramma, voor de rest zijn de deelnemers vrij.
  • Deelnemers nemen zelf slaapspullen mee. Voor eten, drinken en ontbijt wordt gezorgd.
  • Het is niet de bedoeling dat deelnemers de kerk ’s nachts verlaten, mits er uiteraard een noodgeval is.
  • Wilde feesten of seksuele handelingen in de kerk zijn verboden.
  • Er wordt gefilmd door WOW in historie en zij interviewen de deelnemers kort voor de camera. Het beeldmateriaal wordt op internet weer gebruikt voor de promotie van Open Kerken Brabant 26 november. Als je deelnemers bent van de actie, ga je akkoord met het gebruik van de beelden.
  • Open Kerken Brabant bepaalt samen met WOW in historie welke vijf jongeren er mogen overnachten. Open Kerken Brabant moet getagd zijn in het bericht. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.  Originele deelberichten en het genereren van veel likes / reacties dragen bij aan de winkans.
  • Bekendmaking van de winnaars is uiterlijk 25 oktober.
  • De winnaars zijn geen bekenden van elkaar.
  • Deelnemers worden aangemoedigd zelf hun beelden, foto’s gemaakt in de kerk te delen op Facebook, Instagram en tag @openkerkenbrabant en @wowinhistorie.